Header Image n.1 Header Image n.2 Header Image n.3 Header Image n.4 Header Image n.5 Header Image n.6 Header Image n.7

Dialog ID: 048 (48/148)

Dialog parts: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

514 sentences
5924 words
507 sentences
6130 words
641 sentences
5931 words
251. information spk2
Tady na fotce je jenom Markétka.
tady na fotce je vlastně jenom begin Markétka

252. information spk2
Někde v pozadí je i moje druhá vnučka a vnouček Jaromírek, o kterém jsem vyprávěla.
takže někde v pozadí je i ta druhá moje vnučka a ten vnouček begin Jaromírek end, o kterém jsem vyprávěla

253. information spk2
Na fotce je ale zabrána jenom Markétka.
breath no ale na fotce je zabrána jenom ta begin Markétka
250. information spk2
Tady na fotce je vlastně jenom Markétka, takže někde v pozadí je i moje druhá vnučka a vnouček Jaromírek, o kterém jsem vyprávěla.
tady na fotce je vlastně jenom begin Markétka end, takže někde v pozadí je i ta druhá moje vnučka a ten vnouček begin Jaromírek end, o kterém jsem vyprávěla breath

251. information spk2
Na fotce je ale zabrána jenom Markétka.
no ale na fotce je zabrána jenom ta begin Markétka
314. information spk2
Tady na fotce je jenom Markétka.
tady na fotce je vlastně jenom begin Markétka

315. information spk2
Někde v pozadí je i moje druhá vnučka a vnouček Jaromírek, o kterém jsem vyprávěla.
takže někde v pozadí je i ta druhá moje vnučka a ten vnouček begin Jaromírek end, o kterém jsem vyprávěla

316. information spk2
Na fotce je ale zabrána jenom Markétka.
breath no ale na fotce je zabrána jenom ta begin Markétka
254. information spk2
Zalíbila se asi právě proto, že trochu vyděšený výraz, jak se z počátku bála jak čertíka, tak Mikuláše.
právě breath asi se zalíbila, protože takový ten breath trochu vyděšený výraz, jak se z počátku, jak toho čertíka, tak toho begin Mikuláše end, bála
252. information spk2
Asi se zalíbila, protože trochu vyděšený výraz, jak se z počátku jak čertíka, tak Mikuláše bála.
právě breath asi se zalíbila, protože takový ten breath trochu vyděšený výraz, jak se z počátku, jak toho čertíka, tak toho begin Mikuláše end, bála
317. information spk2
Asi se zalíbila, protože trochu vyděšený výraz, jak se z počátku jak čertíka, tak Mikuláše bála.
právě breath asi se zalíbila, protože takový ten breath trochu vyděšený výraz, jak se z počátku, jak toho čertíka, tak toho begin Mikuláše end, bála
255. question spk1
Kdo je na téhle fotce?
laughkdo je na téhle fotce
253. question spk1
Kdo je na téhle fotce?
laughkdo je na téhle fotce
318. question spk1
Kdo je na téhle fotce?
laughkdo je na téhle fotce
256. information spk2
Na téhle fotce je vnouček Jaromírek.
breathna téhle fotce je ten vnouček begin Jaromírek

257. information spk2
jsem říkala, že je silně slabozraký.
a jak jsem říkala, on je silně slabozraký

258. information spk2
Jedno oko, bohužel, nemá vůbec funkční.
breath a, bohužel, jedno o~ oko nemá vůbec funkční

259. information spk2
Konkrétně tady si prohlíží plastickou mapu, ze které jsme se učili zeměpis ještě tehdy, když chodil do základní školy na první stupeň.
breath takže tady konkrétně si prohlíží plastickou mapu, ze které se učíme zeměpis, eště když chodil breath do základní školy na ten první stupeň

260. information spk2
Osahává si prstíčkem pohoří, o kterých jsem mu zřejmě vyprávěla.
breath takže si tam i prstíčkem osahává ty ta pohoří, o kterých jsem mu asi zřejmě breath vyprávěla

261. information spk2
O nich jsme se učili, aby si dovedl představit, jak vypadají hranice naší republiky, ty pohraniční hory a vyvýšeniny w-token:---.
o kterých jsme se učili, tak aby si dovedl představit, kde tak jak asi vypadají hranice naší republiky a ty pohraniční hory a vyvíšeniny

262. information spk2
Taky aby poznal, jaká je výška těch hor a zase naopak, aby poznal, prolákliny, nížiny a aby dostal takový hmatový cit.
jak jsou vysoké ty hory, tak aby dostal takový breath EHM hmat do EHM nebo hmatový takový cit, aby poznal jaká je ta výška těch hor a zase naopak ty prolákliny, ty nížiny

263. information spk2
Takže si prohlíží plastickou mapu.
breath takže to vlastně si prohlíží tu plastickou mapu
254. information spk2
Na téhle fotce je vnouček Jaromírek.
breathna téhle fotce je ten vnouček begin Jaromírek end a

255. information spk2
Jak jsem říkala, je silně slabozraký a bohužel jedno oko nemá vůbec funkční.
jak jsem říkala, on je silně slabozraký breath a, bohužel, jedno o~ oko nemá vůbec funkční breath

256. information spk2
Tady konkrétně si prohlíží plastickou mapu, ze které se učíme zeměpis, ještě když chodil do základní školy na první stupeň.
takže tady konkrétně si prohlíží plastickou mapu, ze které se učíme zeměpis, eště když chodil breath do základní školy na ten první stupeň, breath

257. information spk2
Prstíčkem si tam i osahává pohoří, o kterých jsem mu asi zřejmě vyprávěla, o kterých jsme se učili.
takže si tam i prstíčkem osahává ty ta pohoří, o kterých jsem mu asi zřejmě breath vyprávěla o kterých jsme se učili, tak

258. information spk2
Aby si dovedl představit, jak asi vypadají hranice naší republiky, pohraniční hory a vyvíšeniny, jak jsou vysoké hory.
aby si dovedl představit, kde tak jak asi vypadají hranice naší republiky a ty pohraniční hory a vyvíšeniny, jak jsou vysoké ty hory

259. information spk2
Aby dostal hmatový cit, aby poznal, jaká je výška těch hor a zase naopak ty prolákliny, nížiny.
tak aby dostal takový breath EHM hmat do EHM nebo hmatový takový cit, aby poznal jaká je ta výška těch hor a zase naopak ty prolákliny, ty nížiny breath

260. information spk2
Prohlíží si plastickou mapu.
takže to vlastně si prohlíží tu plastickou mapu
319. information spk2
Na téhle fotce je vnouček Jaromírek.
breathna téhle fotce je ten vnouček begin Jaromírek

320. information spk2
Jak jsem říkala, je silně slabozraký.
a jak jsem říkala, on je silně slabozraký

321. information spk2
Jedno oko nemá bohužel vůbec funkční.
breath a, bohužel, jedno o~ oko nemá vůbec funkční

322. information spk2
Tady konkrétně si prohlíží plastickou mapu, ze které se učíme zeměpis, ještě když chodil do základní školy na první stupeň.
breath takže tady konkrétně si prohlíží plastickou mapu, ze které se učíme zeměpis, eště když chodil breath do základní školy na ten první stupeň

323. information spk2
Prstíčkem si osahává pohoří, o kterých jsem mu zřejmě vyprávěla a které jsme se učili.
breath takže si tam i prstíčkem osahává ty ta pohoří, o kterých jsem mu asi zřejmě breath vyprávěla o kterých jsme se učili

324. information spk2
To, aby si dovedl představit, jak asi vypadají hranice naší republiky a jak jsou pohraniční hory a vyvýšeniny w-token:--- vysoké, aby dostal hmatový cit, aby poznal jaká je výška hor a zase naopak jaké jsou nížiny.
tak aby si dovedl představit, kde tak jak asi vypadají hranice naší republiky a ty pohraniční hory a vyvíšeniny, jak jsou vysoké ty hory, tak aby dostal takový breath EHM hmat do EHM nebo hmatový takový cit, aby poznal jaká je ta výška těch hor a zase naopak ty prolákliny, ty nížiny

325. information spk2
Prohlíží si plastickou mapu.
breath takže to vlastně si prohlíží tu plastickou mapu
264. information spk2
Vedle něj potom na stole leží vesmírná loď Enterprise, kterou miloval.
a vedle něj potom leží na stole breath taková ta vesmírná loď begin begin Enterprise end end, kterou on miloval
261. information spk2
Vedle něj potom leží na stole vesmírná loď Enterprise, kterou miloval.
a vedle něj potom leží na stole breath taková ta vesmírná loď begin begin Enterprise end end, kterou on miloval
326. information spk2
Vedle něj leží na stole vesmírná loď Enterprise, kterou miloval.
a vedle něj potom leží na stole breath taková ta vesmírná loď begin begin Enterprise end end, kterou on miloval
265. information spk2
Dostal ji k Ježíšku.
kterou dostal k begin Ježíšku

266. information spk2
Hodně si s vyhrál, protože se rád zabýval příběhy science fiction, které jsme mu vyprávěli.
breath no a se kterou si hodně vyhrál protože se rád breath zabýval takovými těmi begin science fiction end příběhy, které jsme mu vyprávěli

267. information spk2
Byla to jeho nejmilejší hračka.
breath no tak to byla ta jeho nejmilejší hračka
spk1 laughspk2
262. information spk2
Dostal ji k Ježíšku a hodně si s vyhrál.
kterou dostal k begin Ježíšku end breath no a se kterou si hodně vyhrál

263. information spk2
Rád se zabýval science fiction příběhy, které jsme mu vyprávěli, tak to byla jeho nejmilejší hračka.
protože se rád breath zabýval takovými těmi begin science fiction end příběhy, které jsme mu vyprávěli breath no tak to byla ta jeho nejmilejší hračka
spk1 laughspk2
327. information spk2
Dostal ji k Ježíšku a hodně si s vyhrál.
kterou dostal k begin Ježíšku end breath no a se kterou si hodně vyhrál

328. information spk2
Rád se zabýval science fiction příběhy, které jsme mu vyprávěli.
protože se rád breath zabýval takovými těmi begin science fiction end příběhy, které jsme mu vyprávěli

329. information spk2
To byla jeho nejmilejší hračka.
breath no tak to byla ta jeho nejmilejší hračka
spk1 laughspk2
268. information spk2
Za ním jsou některé obrázky, které sám nakreslil.
breatha za ním potom jsou i některé spk2obrázky, breath které on sám nakreslil

269. information spk2
Docela dobře se u něj rozvíjelo i výtvarné nadání.
breath protože v~ se docela dobře u něj rozvíjelo i výtvarné takové nadání

270. information spk2
Chodil do výtvarného kroužku, kde ho velice obětavá paní učitelka, která se dovedla vcítit v jeho pocit, že nevidí nebo jen částečně vidí, dovedla přivést w-token:--- k docela hezkým výtvarným projevům.
breath a chodil do kroužku výtvarného, kde za vedení velice takové obětavé paní učitelky a EHM dovedla se vcítit v ten jeho pocit, kdy neviděl nebo jen částečně viděl breath a přesto ho dovedla přivézt i k doc~ k docela hezkým výtvarným projevům

271. information spk2
Jeden obrázek, který nakreslil, měl i na výstavě.
breath takže jeden ten obrázek, který nakreslil měl i na výstavě

272. information spk2
Rodiče na to byli pyšní, zarámovali si ho a stále ho mají doma vystavený.
breath no a rodiče na to byli pyšní, tak si ho i zarámovali a stále ho mají ten EHM obrázek doma vystavený
264. information spk2
Za ním jsou potom některé obrázky, které on sám nakreslil, protože se u něj docela dobře rozvíjelo výtvarné nadání.
breatha za ním potom jsou i některé spk2obrázky, breath které on sám nakreslil breath protože v~ se docela dobře u něj rozvíjelo i výtvarné takové nadání breath

265. information spk2
Chodil do výtvarného kroužku, kde kreslil za vedení velice obětavé paní učitelky.
a chodil do kroužku výtvarného, kde za vedení velice takové obětavé paní učitelky a EHM

266. information spk2
Dovedla se vcítit v jeho pocit, kdy jen částečně viděl, a dovedla ho přivést w-token:--- k docela hezkým výtvarným projevům.
dovedla se vcítit v ten jeho pocit, kdy neviděl nebo jen částečně viděl breath a přesto ho dovedla přivézt i k doc~ k docela hezkým výtvarným projevům, breath

267. information spk2
Jeden obrázek, který nakreslil, měl i na výstavě.
takže jeden ten obrázek, který nakreslil měl i na výstavě breath

268. information spk2
Rodiče na to byli pyšní, tak si ho i zarámovali a stále ho mají doma vystavený.
no a rodiče na to byli pyšní, tak si ho i zarámovali a stále ho mají ten EHM obrázek doma vystavený
330. information spk2
Za ním jsou i některé obrázky, které sám nakreslil.
breatha za ním potom jsou i některé spk2obrázky, breath které on sám nakreslil

331. information spk2
Docela dobře se u něj rozvíjelo i výtvarné nadání.
breath protože v~ se docela dobře u něj rozvíjelo i výtvarné takové nadání

332. information spk2
Chodil výtvarného do kroužku.
breath a chodil do kroužku výtvarného

333. information spk2
Vedla jej velice obětavá paní učitelka.
kde za vedení velice takové obětavé paní učitelky

334. information spk2
Dovedla se vcítit v jeho pocit, že neviděl nebo viděl jen částečně.
a EHM dovedla se vcítit v ten jeho pocit, kdy neviděl nebo jen částečně viděl

335. information spk2
Přesto ho dovedla přivézt i k docela hezkým výtvarným projevům.
breath a přesto ho dovedla přivézt i k doc~ k docela hezkým výtvarným projevům

336. information spk2
Jeden obrázek, který nakreslil měl i na výstavě.
breath takže jeden ten obrázek, který nakreslil měl i na výstavě

337. information spk2
Rodiče na to byli pyšní.
breath no a rodiče na to byli pyšní

338. information spk2
I si ho zarámovali a stále ho mají doma vystavený.
tak si ho i zarámovali a stále ho mají ten EHM obrázek doma vystavený
273. information spk2
Není to ale tento, který je znázorněn zrovna tady.
ale neni to ten, který je tady zrovna breath znázorněn
269. information spk2
Ale není to ten, který je tady zrovna znázorněn.
ale neni to ten, který je tady zrovna breath znázorněn
339. information spk2
Není to ale ten, který je tady zrovna znázorněn.
ale neni to ten, který je tady zrovna breath znázorněn
274. information spk2
Obrázek, o kterém hovořím, tam není vidět.
je tam, ten tam neni tedy vidět ten obrázek, o kterém hovořím
270. information spk2
Ten obrázek, o kterém hovořím, tam není vidět.
je tam, ten tam neni tedy vidět ten obrázek, o kterém hovořím
340. information spk2
Obrázek, o kterém hovořím, není vidět.
je tam, ten tam neni tedy vidět ten obrázek, o kterém hovořím
275. confirmation spk1
Rozumím.
rozumím
271. confirmation spk1
Rozumím.
rozumím
341. information spk1
Rozumím.
rozumím
276. information spk2
Chtěla jsem ale jenom říct, že byl i výtvarně nadaný a že se svým výtvarným projevem docela hezky představil i na některých soutěžích.
breath ale jenom jsem chtěla říct, že spk2že byl i výtvarně nadaný a breath že se docela hezky i breath tím výtvarným projevem představil breath i na některých těch soutěžích
272. information spk2
Jenom jsem chtěla říct, že byl i výtvarně nadaný a že se docela hezky tím výtvarným projevem představil i na některých těch soutěžích.
breath ale jenom jsem chtěla říct, že spk2že byl i výtvarně nadaný a breath že se docela hezky i breath tím výtvarným projevem představil breath i na některých těch soutěžích
342. information spk2
Jenom jsem chtěla říct, že byl i výtvarně nadaný a že se docela hezky výtvarným projevem představil i na některých soutěžích.
breath ale jenom jsem chtěla říct, že spk2že byl i výtvarně nadaný a breath že se docela hezky i breath tím výtvarným projevem představil breath i na některých těch soutěžích
277. information spk2
Rád a taky velice hezky recitoval.
rád recitoval, taky velice hezky recitoval

278. information spk2
V mnohých recitačních soutěžích získal hezké umístění.
a breath v mnohých recitačních soutěžích získal EHM hezké umístění
273. information spk2
Rád recitoval, velice hezky recitoval, a v mnohých recitačních soutěžích získal hezké umístění.
rád recitoval, taky velice hezky recitoval a breath v mnohých recitačních soutěžích získal EHM hezké umístění
343. information spk2
Rád recitoval.
rád recitoval

344. information spk2
Taky velice hezky recitoval.
taky velice hezky recitoval

345. information spk2
V mnohých recitačních soutěžích získal hezké umístění.
a breath v mnohých recitačních soutěžích získal EHM hezké umístění
279. information spk2
Dostával za to i diplomy a lecjaké odměny.
a dostával za to i ty diplomy a breath lecjaké odměny

280. information spk2
Povzbuzovalo ho to a podněcovalo trochu jeho sebevědomí, aby se tím hendikepem w-token:---, který od narození , necítil tak odstrčen.
takže ho to tak jako povzbuzovalo a EHM podněcovalo trochu to jeho sebevědomí, aby se necítil tak breath odstrčen tím hendikapem, který od narození
274. information spk2
Dostával za to i diplomy a lecjaké odměny, takže ho to povzbuzovalo.
a dostával za to i ty diplomy a breath lecjaké odměny, takže ho to tak jako povzbuzovalo

275. information spk2
Podněcovalo to trochu jeho sebevědomí, aby se tím hendikepem, který od narození , necítil tak odstrčen.
a EHM podněcovalo trochu to jeho sebevědomí, aby se necítil tak breath odstrčen tím hendikapem, který od narození
346. information spk2
Dostával za to i diplomy a lecjaké odměny.
a dostával za to i ty diplomy a breath lecjaké odměny

347. information spk2
To ho povzbuzovalo a podněcovalo trochu jeho sebevědomí, aby se necítil handicapem w-token:---, který od narození , tak odstrčen.
takže ho to tak jako povzbuzovalo a EHM podněcovalo trochu to jeho sebevědomí, aby se necítil tak breath odstrčen tím hendikapem, který od narození
281. confirmation spk1
Rozumím.
rozumím
276. confirmation spk1
Rozumím.
rozumím
348. information spk1
Rozumím.
rozumím
282. question spk1
Co vlastně za oční vadu?
co vlastně za oční vadu
277. question spk1
Co vlastně za oční vadu?
co vlastně za oční vadu
349. question spk1
Co za oční vadu?
co vlastně za oční vadu
283. information spk2
porušenou sítnici.
breath porušenou sítnici

284. information spk2
Operativně to odstranit w-token:--- nejde.
takže to operativně nejde odstanit

285. information spk2
jenom slabé periferní vidění na jednom oku a druhé oko je nevyvinuté a nefunkční.
breath jenom slabé periferní vidění na tom jednom oku a to druhé oko, jak jsem říkala, je nevyvinuté a je nefunkční

286. information spk2
Když se pohybovat sám, pohybuje se za pomoci bílé hole, aby jeho chůze byla bezpečná.
breath takže když by se sám měl pohybovat, tak se pohybuje za pomoci bílé hole, breath aby ta jeho chůze byla bezpečná
278. information spk2
porušenou sítnici tak, že to operativně nejde odstanit.
breath porušenou sítnici, takže to operativně nejde odstanit breath

279. information spk2
jenom slabé periferní vidění na jednom oku a druhé oko, jak jsem říkala, je nevyvinuté a je nefunkční.
jenom slabé periferní vidění na tom jednom oku a to druhé oko, jak jsem říkala, je nevyvinuté a je nefunkční breath

280. information spk2
Když by se sám měl pohybovat, tak se pohybuje za pomoci bílé hole, aby jeho chůze byla bezpečná.
takže když by se sám měl pohybovat, tak se pohybuje za pomoci bílé hole, breath aby ta jeho chůze byla bezpečná
350. information spk2
porušenou sítnici.
breath porušenou sítnici

351. information spk2
Operativně to nejde odstranit w-token:---.
takže to operativně nejde odstanit

352. information spk2
jenom slabé periferní vidění na jednom oku.
breath jenom slabé periferní vidění na tom jednom oku

353. information spk2
Druhé oko, jak jsem říkala, je nevyvinuté a je nefunkční.
a to druhé oko, jak jsem říkala, je nevyvinuté a je nefunkční

354. information spk2
Když se pohybuje sám, tak se pohybuje za pomoci bílé hole, aby ta jeho chůze byla bezpečná.
breath takže když by se sám měl pohybovat, tak se pohybuje za pomoci bílé hole, breath aby ta jeho chůze byla bezpečná
287. information spk2
Jinak mu ale pomáháme a všude ho doprovázíme.
ale jinak breath mu pomáháme, doprovázíme ho všude
281. information spk2
Jinak mu pomáháme, doprovázíme ho všude.
ale jinak breath mu pomáháme, doprovázíme ho všude
355. information spk2
Jinak mu ale pomáháme.
ale jinak breath mu pomáháme

356. information spk2
Všude ho doprovázíme.
doprovázíme ho všude
288. information spk2
Rodiče se mu velice věnují a také mu pomáhají.
rodiče se mu velice věnují, také mu pomáhají

289. information spk2
Na vysoké škole teď i asistenty - dívku a chlapce.
breath a na vysoké škole teď i asistenty breath EHM dívku a chlapce

290. information spk2
Pomáhají mu při přemísťování z jedné učebny do druhé nebo z jedné budovy, kde se konají přednášky nebo semináře, do druhé budovy.
kteří mu pomáhají při přemísťování z jednoho třeba z jedné učebny na druhou nebo z jedné budovy, kde se breath konají nějaké ty přednášky nebo semináře, do druhé budovy
282. information spk2
Rodiče se mu velice věnují, také mu pomáhají.
rodiče se mu velice věnují, také mu pomáhají breath

283. information spk2
Na vysoké škole teď i asistenty, dívku a chlapce, kteří mu pomáhají při přemísťování třeba z jedné učebny do druhé nebo z jedné budovy, kde se konají nějaké ty přednášky nebo semináře, do druhé budovy.
a na vysoké škole teď i asistenty breath EHM dívku a chlapce, kteří mu pomáhají při přemísťování z jednoho třeba z jedné učebny na druhou nebo z jedné budovy, kde se breath konají nějaké ty přednášky nebo semináře, do druhé budovy
357. information spk2
Rodiče se mu velice věnují.
rodiče se mu velice věnují

358. information spk2
Také mu pomáhají.
také mu pomáhají

359. information spk2
Na vysoké škole teď i asistenty, dívku a chlapce, kteří mu pomáhají při přemísťování z jedné učebny na druhou nebo z jedné budovy, kde se konají přednášky nebo semináře, do druhé budovy.
breath a na vysoké škole teď i asistenty breath EHM dívku a chlapce, kteří mu pomáhají při přemísťování z jednoho třeba z jedné učebny na druhou nebo z jedné budovy, kde se breath konají nějaké ty přednášky nebo semináře, do druhé budovy
291. information spk2
Jsou velice obětaví, ochotní a pomáhají mu.
a jsou velice obětaví, ochotní a pomáhají mu
284. information spk2
Jsou velice obětaví, ochotní a pomáhají mu.
a jsou velice obětaví, ochotní a pomáhají mu
360. information spk2
Jsou velice obětaví a ochotní.
a jsou velice obětaví, ochotní

361. information spk2
Pomáhají mu.
a pomáhají mu
292. information spk2
Musím říct, že je to velká pomoc pro nás i pro Jaromírka samotného.
musím jako říct, že je to velká pomoc breath pro nás i pro begin Jaromírka end samotného
285. information spk2
Musím říct, že je to velká pomoc pro nás i pro Jaromírka samotného.
musím jako říct, že je to velká pomoc breath pro nás i pro begin Jaromírka end samotného
362. information spk2
Musím říct, že je to velká pomoc pro nás i pro Jaromírka samotného.
musím jako říct, že je to velká pomoc breath pro nás i pro begin Jaromírka end samotného
293. information spk1
těžký úděl.
to těžký úděl
286. information spk1
To těžký úděl.
to těžký úděl
363. information spk1
To těžký úděl.
to těžký úděl
294. information spk2
těžký úděl, ale snažíme se mu to nějakým způsobem usnadnit a pomoci mu, aby se dovedl potom v životě o sebe postarat sám a uplatnit se.
mouth těžký úděl, ale snažíme se mu to nějakým způsobem usnadnit pomoci mu, aby breath se dovedl potom taky v tom životě o sebe sám postarat a uplatnit
287. information spk2
těžký úděl, ale snažíme se mu to nějakým způsobem usnadnit, pomoci mu, aby se dovedl potom v životě o sebe sám postarat a uplatnit.
mouth těžký úděl, ale snažíme se mu to nějakým způsobem usnadnit pomoci mu, aby breath se dovedl potom taky v tom životě o sebe sám postarat a uplatnit
364. information spk2
těžký úděl.
mouth těžký úděl

365. information spk2
Snažíme se mu to usnadnit.
ale snažíme se mu to nějakým způsobem usnadnit

366. information spk2
Pomoci mu, aby se potom taky v životě dovedl o sebe postarat sám a uplatnit se.
pomoci mu, aby breath se dovedl potom taky v tom životě o sebe sám postarat a uplatnit
295. confirmation spk1
Rozumím.
EHMrozumím
288. confirmation spk1
Rozumím.
EHMrozumím
367. information spk1
Rozumím.
EHMrozumím
296. question spk1
Jak se učí, když nemůže číst?
jak se vlastně učí, když nemůže číst
289. question spk1
Jak se vlastně učí, když nemůže číst?
jak se vlastně učí, když nemůže číst
368. question spk1
Jak se vlastně učí, když nemůže číst?
jak se vlastně učí, když nemůže číst
297. information spk2
mu to předčítám nebo mu to namlouvám na takový přístroj.
breath mu to předčítam a nebo mu to namlouvám na takový přístroj

298. information spk2
Ten si potom propojí s počítačem a můj hlas poslouchá buď pomocí sluchátek, nebo přímo z počítače.
breath který on si potom propojuje do počítače a poslouchá potom ten m~ breath můj hlas buď pomocí sluchátek a nebo přímo z toho počítače

299. information spk2
Musím přiznat, že po technické stránce tomu zase tolik nerozumím, to nechávám na něj.
breath musím přiznat, že po technické stránce tomu zase tolik nerozumím, to nechávam na něj

300. information spk2
Pomáhám mu právě tím, že mu to namlouvám.
breath a jemu pomáhám právě tím, že mu to namlouvám

301. information spk2
Maminka se mu také velice věnuje.
breath také maminka se mu velice věnuje

302. information spk2
Pomáhá mu hodně zase v tom, co se týče cizích jazyků, angličtiny nebo němčiny.
také ta mu to hodně zase, co se týče cizích jazyků, breath když studuje angličtinu nebo němčinu, tak ta zase mu pomáhá v tomhletom směru

303. information spk2
Někdy mu to přepisuji silným fixem hodně, několik centimetrů velkými tiskacími písmeny, aby si dovedl i něco přečíst.
breath no a nebo mu to přepisuji hodně velkými tiskacími písmy breath několik centimetrů velkými silným fixem, aby si dovedl i něco přečíst
290. information spk2
Předčítám mu to, nebo mu to namlouvám na takový přístroj, který si potom propojuje s počítačem.
breath mu to předčítam a nebo mu to namlouvám na takový přístroj, breath který on si potom propojuje do počítače

291. information spk2
Poslouchá potom můj hlas, buď pomocí sluchátek, nebo přímo z počítače.
a poslouchá potom ten m~ breath můj hlas buď pomocí sluchátek a nebo přímo z toho počítače breath

292. information spk2
Musím přiznat, že po technické stránce tomu zase tolik nerozumím.
musím přiznat, že po technické stránce tomu zase tolik nerozumím

293. information spk2
To nechávám na něm.
to nechávam na něj breath

294. information spk2
Jemu pomáhám právě tím, že mu to namlouvám.
a jemu pomáhám právě tím, že mu to namlouvám breath

295. information spk2
Maminka se mu také velice věnuje, hodně mu to ulehčuje, co se týče cizích jazyků.
také maminka se mu velice věnuje, také ta mu to hodně zase, co se týče cizích jazyků, breath

296. information spk2
Když studuje angličtinu nebo němčinu, tak mu pomáhá v tomto směru.
když studuje angličtinu nebo němčinu, tak ta zase mu pomáhá v tomhletom směru breath no

297. information spk2
Nebo mu to přepisuji hodně velkými tiskacími písmeny několik centimetrů silným fixem, aby si dovedl i něco přečíst.
a nebo mu to přepisuji hodně velkými tiskacími písmy breath několik centimetrů velkými silným fixem, aby si dovedl i něco přečíst
369. information spk2
Předčítám w-token:--- mu to.
breath mu to předčítam

370. information spk2
Nebo mu to namlouvám na přístroj, který si potom propojuje s počítačem a poslouchá můj hlas buď pomocí sluchátek, anebo w-token:--- přímo z počítače.
a nebo mu to namlouvám na takový přístroj, breath který on si potom propojuje do počítače a poslouchá potom ten m~ breath můj hlas buď pomocí sluchátek a nebo přímo z toho počítače

371. information spk2
Musím přiznat, že po technické stránce tomu zase tolik nerozumím.
breath musím přiznat, že po technické stránce tomu zase tolik nerozumím

372. information spk2
Nechávám to na něj.
to nechávam na něj

373. information spk2
Pomáhám mu tím, že mu to namlouvám.
breath a jemu pomáhám právě tím, že mu to namlouvám

374. information spk2
Maminka se mu také velice věnuje.
breath také maminka se mu velice věnuje

375. information spk2
Hodně mu namlouvá zase to, co se týče cizích jazyků.
také ta mu to hodně zase, co se týče cizích jazyků

376. information spk2
Studuje angličtinu a němčinu.
breath když studuje angličtinu nebo němčinu

377. information spk2
Pomáhá mu zase v tomhletom směru.
tak ta zase mu pomáhá v tomhletom směru

378. information spk2
Anebo w-token:--- mu to přepisuji několik centimetrů velkými tiskacími písmeny silným fixem, aby si dovedl i něco přečíst.
breath no a nebo mu to přepisuji hodně velkými tiskacími písmy breath několik centimetrů velkými silným fixem, aby si dovedl i něco přečíst