Header Image n.1 Header Image n.2 Header Image n.3 Header Image n.4 Header Image n.5 Header Image n.6 Header Image n.7

Dialog ID: 048 (48/148)

Dialog parts: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

507 sentences
6130 words
00:28:06.32600:28:23.141
251. information spk2
Na fotce je ale zabrána jenom Markétka.
no ale na fotce je zabrána jenom ta begin Markétka
00:28:06.32600:28:23.141
252. information spk2
Asi se zalíbila, protože trochu vyděšený výraz, jak se z počátku jak čertíka, tak Mikuláše bála.
právě breath asi se zalíbila, protože takový ten breath trochu vyděšený výraz, jak se z počátku, jak toho čertíka, tak toho begin Mikuláše end, bála
00:28:23.14100:28:33.953
253. question spk1
Kdo je na téhle fotce?
laughkdo je na téhle fotce
00:28:33.95300:28:49.421
254. information spk2
Na téhle fotce je vnouček Jaromírek.
breathna téhle fotce je ten vnouček begin Jaromírek end a
00:28:38.76500:29:11.171
255. information spk2
Jak jsem říkala, je silně slabozraký a bohužel jedno oko nemá vůbec funkční.
jak jsem říkala, on je silně slabozraký breath a, bohužel, jedno o~ oko nemá vůbec funkční breath
00:28:49.42100:29:11.171
256. information spk2
Tady konkrétně si prohlíží plastickou mapu, ze které se učíme zeměpis, ještě když chodil do základní školy na první stupeň.
takže tady konkrétně si prohlíží plastickou mapu, ze které se učíme zeměpis, eště když chodil breath do základní školy na ten první stupeň, breath
00:28:49.42100:29:59.408
257. information spk2
Prstíčkem si tam i osahává pohoří, o kterých jsem mu asi zřejmě vyprávěla, o kterých jsme se učili.
takže si tam i prstíčkem osahává ty ta pohoří, o kterých jsem mu asi zřejmě breath vyprávěla o kterých jsme se učili, tak
00:29:11.17100:29:59.408
258. information spk2
Aby si dovedl představit, jak asi vypadají hranice naší republiky, pohraniční hory a vyvíšeniny, jak jsou vysoké hory.
aby si dovedl představit, kde tak jak asi vypadají hranice naší republiky a ty pohraniční hory a vyvíšeniny, jak jsou vysoké ty hory
00:29:11.17100:29:59.408
259. information spk2
Aby dostal hmatový cit, aby poznal, jaká je výška těch hor a zase naopak ty prolákliny, nížiny.
tak aby dostal takový breath EHM hmat do EHM nebo hmatový takový cit, aby poznal jaká je ta výška těch hor a zase naopak ty prolákliny, ty nížiny breath
00:29:11.17100:29:59.408
260. information spk2
Prohlíží si plastickou mapu.
takže to vlastně si prohlíží tu plastickou mapu
00:29:11.17100:29:59.408
261. information spk2
Vedle něj potom leží na stole vesmírná loď Enterprise, kterou miloval.
a vedle něj potom leží na stole breath taková ta vesmírná loď begin begin Enterprise end end, kterou on miloval
00:29:11.17100:29:59.408
262. information spk2
Dostal ji k Ježíšku a hodně si s vyhrál.
kterou dostal k begin Ježíšku end breath no a se kterou si hodně vyhrál
00:29:59.40800:30:10.144
263. information spk2
Rád se zabýval science fiction příběhy, které jsme mu vyprávěli, tak to byla jeho nejmilejší hračka.
protože se rád breath zabýval takovými těmi begin science fiction end příběhy, které jsme mu vyprávěli breath no tak to byla ta jeho nejmilejší hračka
spk1 laughspk2
00:30:10.14400:30:52.289
264. information spk2
Za ním jsou potom některé obrázky, které on sám nakreslil, protože se u něj docela dobře rozvíjelo výtvarné nadání.
breatha za ním potom jsou i některé spk2obrázky, breath které on sám nakreslil breath protože v~ se docela dobře u něj rozvíjelo i výtvarné takové nadání breath
00:30:16.35100:30:52.289
265. information spk2
Chodil do výtvarného kroužku, kde kreslil za vedení velice obětavé paní učitelky.
a chodil do kroužku výtvarného, kde za vedení velice takové obětavé paní učitelky a EHM
00:30:16.35100:30:52.289
266. information spk2
Dovedla se vcítit v jeho pocit, kdy jen částečně viděl, a dovedla ho přivést w-token:--- k docela hezkým výtvarným projevům.
dovedla se vcítit v ten jeho pocit, kdy neviděl nebo jen částečně viděl breath a přesto ho dovedla přivézt i k doc~ k docela hezkým výtvarným projevům, breath
00:30:16.35100:31:04.651
267. information spk2
Jeden obrázek, který nakreslil, měl i na výstavě.
takže jeden ten obrázek, který nakreslil měl i na výstavě breath
00:30:52.28900:31:04.651
268. information spk2
Rodiče na to byli pyšní, tak si ho i zarámovali a stále ho mají doma vystavený.
no a rodiče na to byli pyšní, tak si ho i zarámovali a stále ho mají ten EHM obrázek doma vystavený
00:30:52.28900:31:04.651
269. information spk2
Ale není to ten, který je tady zrovna znázorněn.
ale neni to ten, který je tady zrovna breath znázorněn
00:31:04.65100:31:10.338
270. information spk2
Ten obrázek, o kterém hovořím, tam není vidět.
je tam, ten tam neni tedy vidět ten obrázek, o kterém hovořím
00:31:10.33800:31:12.447
271. confirmation spk1
Rozumím.
rozumím
00:31:10.33800:31:24.766
272. information spk2
Jenom jsem chtěla říct, že byl i výtvarně nadaný a že se docela hezky tím výtvarným projevem představil i na některých těch soutěžích.
breath ale jenom jsem chtěla říct, že spk2že byl i výtvarně nadaný a breath že se docela hezky i breath tím výtvarným projevem představil breath i na některých těch soutěžích
00:31:24.76600:31:52.814
273. information spk2
Rád recitoval, velice hezky recitoval, a v mnohých recitačních soutěžích získal hezké umístění.
rád recitoval, taky velice hezky recitoval a breath v mnohých recitačních soutěžích získal EHM hezké umístění
00:31:24.76600:31:52.814
274. information spk2
Dostával za to i diplomy a lecjaké odměny, takže ho to povzbuzovalo.
a dostával za to i ty diplomy a breath lecjaké odměny, takže ho to tak jako povzbuzovalo
00:31:24.76600:31:52.814
275. information spk2
Podněcovalo to trochu jeho sebevědomí, aby se tím hendikepem, který od narození , necítil tak odstrčen.
a EHM podněcovalo trochu to jeho sebevědomí, aby se necítil tak breath odstrčen tím hendikapem, který od narození
00:31:52.81400:31:57.408
276. confirmation spk1
Rozumím.
rozumím
00:31:57.40800:32:00.720
277. question spk1
Co vlastně za oční vadu?
co vlastně za oční vadu
00:32:00.72000:32:19.876
278. information spk2
porušenou sítnici tak, že to operativně nejde odstanit.
breath porušenou sítnici, takže to operativně nejde odstanit breath
00:32:09.18900:32:36.675
279. information spk2
jenom slabé periferní vidění na jednom oku a druhé oko, jak jsem říkala, je nevyvinuté a je nefunkční.
jenom slabé periferní vidění na tom jednom oku a to druhé oko, jak jsem říkala, je nevyvinuté a je nefunkční breath
00:32:19.87600:32:36.675
280. information spk2
Když by se sám měl pohybovat, tak se pohybuje za pomoci bílé hole, aby jeho chůze byla bezpečná.
takže když by se sám měl pohybovat, tak se pohybuje za pomoci bílé hole, breath aby ta jeho chůze byla bezpečná
00:32:19.87600:32:36.675
281. information spk2
Jinak mu pomáháme, doprovázíme ho všude.
ale jinak breath mu pomáháme, doprovázíme ho všude
00:32:36.67500:32:44.350
282. information spk2
Rodiče se mu velice věnují, také mu pomáhají.
rodiče se mu velice věnují, také mu pomáhají breath
00:32:36.67500:33:07.069
283. information spk2
Na vysoké škole teď i asistenty, dívku a chlapce, kteří mu pomáhají při přemísťování třeba z jedné učebny do druhé nebo z jedné budovy, kde se konají nějaké ty přednášky nebo semináře, do druhé budovy.
a na vysoké škole teď i asistenty breath EHM dívku a chlapce, kteří mu pomáhají při přemísťování z jednoho třeba z jedné učebny na druhou nebo z jedné budovy, kde se breath konají nějaké ty přednášky nebo semináře, do druhé budovy
00:32:44.35000:33:07.069
284. information spk2
Jsou velice obětaví, ochotní a pomáhají mu.
a jsou velice obětaví, ochotní a pomáhají mu
00:33:07.06900:33:14.788
285. information spk2
Musím říct, že je to velká pomoc pro nás i pro Jaromírka samotného.
musím jako říct, že je to velká pomoc breath pro nás i pro begin Jaromírka end samotného
00:33:14.78800:33:17.429
286. information spk1
To těžký úděl.
to těžký úděl
00:33:17.42900:33:33.501
287. information spk2
těžký úděl, ale snažíme se mu to nějakým způsobem usnadnit, pomoci mu, aby se dovedl potom v životě o sebe sám postarat a uplatnit.
mouth těžký úděl, ale snažíme se mu to nějakým způsobem usnadnit pomoci mu, aby breath se dovedl potom taky v tom životě o sebe sám postarat a uplatnit
00:33:33.50100:33:37.611
288. confirmation spk1
Rozumím.
EHMrozumím
00:33:37.61100:33:41.924
289. question spk1
Jak se vlastně učí, když nemůže číst?
jak se vlastně učí, když nemůže číst
00:33:41.92400:34:01.949
290. information spk2
Předčítám mu to, nebo mu to namlouvám na takový přístroj, který si potom propojuje s počítačem.
breath mu to předčítam a nebo mu to namlouvám na takový přístroj, breath který on si potom propojuje do počítače
00:33:41.92400:34:13.106
291. information spk2
Poslouchá potom můj hlas, buď pomocí sluchátek, nebo přímo z počítače.
a poslouchá potom ten m~ breath můj hlas buď pomocí sluchátek a nebo přímo z toho počítače breath
00:34:01.94900:34:13.106
292. information spk2
Musím přiznat, že po technické stránce tomu zase tolik nerozumím.
musím přiznat, že po technické stránce tomu zase tolik nerozumím
00:34:01.94900:34:13.106
293. information spk2
To nechávám na něm.
to nechávam na něj breath
00:34:01.94900:34:26.480
294. information spk2
Jemu pomáhám právě tím, že mu to namlouvám.
a jemu pomáhám právě tím, že mu to namlouvám breath
00:34:13.10600:34:26.480
295. information spk2
Maminka se mu také velice věnuje, hodně mu to ulehčuje, co se týče cizích jazyků.
také maminka se mu velice věnuje, také ta mu to hodně zase, co se týče cizích jazyků, breath
00:34:13.10600:34:47.121
296. information spk2
Když studuje angličtinu nebo němčinu, tak mu pomáhá v tomto směru.
když studuje angličtinu nebo němčinu, tak ta zase mu pomáhá v tomhletom směru breath no
00:34:26.48000:34:47.121
297. information spk2
Nebo mu to přepisuji hodně velkými tiskacími písmeny několik centimetrů silným fixem, aby si dovedl i něco přečíst.
a nebo mu to přepisuji hodně velkými tiskacími písmy breath několik centimetrů velkými silným fixem, aby si dovedl i něco přečíst
00:34:26.48000:35:00.916
298. information spk2
Zvlášť když děláme třeba nějaké výtahy ze skript, ze kterých se učíme.
zvlášť když děláme nějaké třeba výtahy breath z těch EHM skript, ze kterých se učíme breath
00:34:47.12100:35:16.386
299. information spk2
Když studoval na gymnáziu, tak hlavně za pomoci znázorňování silným fixem jsme spolu prostudovali středoškolskou matematiku.
no a když studoval na gymnáziu, breath tak hlavně za pomoci právě tady toho breath znázorňování silným fixem jsme spolu prostudovali středoškolskou matematiku breath
00:35:00.91600:35:16.386
300. information spk2
Aby měl aspoň určitou představu, když tam byla nějaká geometrická tělesa.
aby aspoň měl určitou představu, breath když tam byla nějaká ta geometrická tělesa

List of Files