jezdit

 1 
My jsme jako vod tý policie." Druhý Helbig: "Ale to je vynikající. S policií máme ty nejlepší vztahy.
#1 Jak vám jezdí:1 mercedesy?" (S/NWS/1994/mf941129:057-p2s18)

Andrej Dmitrijevič sází před oknem svého bytu v Gorkém strom. Jeho žena Jelena Bonnerová v nedbalkách připravuje snídani. Manželé Sacharovovi jedou v autě na nákupy.
#4 Ačkoliv akademik Sacharov není vegetarián, rád jí zeleninu a jeho žena pro ni musí jezdit:1 na kolchozní trh,říká protivně nasládlý, vlezlý hlas komentátora KGB. (S/B/1994/sach:001-p364s4)

Řádně nablýskat celý vůz dá den a půl práce. Třetí den se za obtížných podmínek učíme ovládat Rolls Royce. Cvičení se odehrává na bývalé přistávací dráze, kterou firma sdílí s místní policií.
#5 Policie používá jako zkušební vůz starý Vauxhall, ale my budeme samozřejmě jezdil:1 v Rollsu. (S/NWS/1993/refl9312:002-p15s3)

"Podmínky však zdaleka nejsou ideální. Alespoň ne v porovnání s některými dalšími kluby v našem regionu. Na rozdíl od Ufy a Magnitogorsku, které mají luxusní zahraniční autobusy, se zatím musíme spokojit jen se stařičkým ikarusem.
#6 Abychom ušetřili peníze za letadlo, jezdíme:1 i na delší vzdálenosti vlakem. (S/NWS/1994/lnd94056:081-p1s43)

Psychickou pohodu mu zase prý dodávají spolupracovníci z týmu, hlavně trojnásobný mistr světa Kenny Roberts. "Motocyklový sport bude vždycky týmovou záležitostí," říká. Vítězná posádka Barum rallye Snijers - Colebunders na trati rychlostní zkoušky ve Slušovicích
#7 Houšť jezdí:1 s Italem ve voze po Francouzovi, ve kterém jde o život (S/NWS/1994/mf940822:039-p1s1)

Nevěřili mi a prohlašovali, že můj optimismus již hraničí s blbostí. Drobné každodenní důkazy, které jsem jim neustále snášel, nestačily. Když se jako problém objevili medvědi, v téhle zemi a v tomto čase cosi tak absurdního - a já musel být při tom, měli mě za šílence.
#8 Všude kolem se lidé vraždí, pražský chodec aby se bál jít večer na Václavák, v metru už nikdo nepustí starého člověka sednout, po ulicích jezdí:1 stovkou arogantní vejtahové v bavorácích a mazdách, u Karlova mostu se střílejí Rusové, a ty tady něco blábolíš o bůhvíjakých medvědech. (S/NWS/1993/lnnp9334:010-p7s6)

Která navíc -a v tom je největší paradox celé věci -ani pro daný účel nefunguje. Opatření Husákova režimu sledovala jediný cíl: znemožnit čs.občanům kontakt s polskou realitou. Všechny ty nesmyslné překážky a razítka byly stvořeny pouze proto, aby znechutily a odradily případné zájemce.
#9 Povedlo se to dokonale: do Polska dnes od nás téměř nikdo nejezdí:1. (S/NWS/1990/resp9018:001-p21s3)

Zaměstnanci televize se poprvé veřejně vzbouřili a nejpopulárnější komentátoři konečně divákům s třesoucí se bradou sdělili: Ano, lhali jsme. Ale především tehdy, když jsme citovali prohlášení oficiální moci. Jediná nezávislá televizní stanice NTV solidárně podpořila své konkurenty, když její vedení prohlásilo: Stát chce kontrolovat sdělovací prostředky.
#10 Dopadne to stejně, jako když bude kontrolovat železnici - vlaky přestanou jezdit:1. (S/NWS/1996/ln96042:039-p2s10)

ALEŠ: Souhlasil bych s tebou, nebýt mé jedné zkušenosti. To bylo ještě, když jsem poslancoval. Pozvali mě družstevníci z mého obvodu, měli tam předsedu takového junáka, přijel za mnou až do parlamentu a řekl: Alši, pojeď, ať taky něco vidíš, budeme zabíjet.
#11 Tehdy se ještě jezdilo:1 dolů, k lidem. (S/B/1965/zamek:001-p253s5)

Na nábřeží v místech u letenského tunelu budou mít mimořádnou zastávku tramvaje číslo 5 a 14. Tramvaje číslo 1 a 17 pojedou přes Klárov kolem stanice metra Malostranská, rovněž tramvaj číslo 26 bude odkloněna do Chotkových sadů. V den koncertu bude fanoušky přepravovat zvláštní linka 42, která pojede od 16 do 20 hodin a od 23.00 do 1.00 hodin po trase Královka - Hradčanská - Královka.
#12 Metro bude jezdit:1 až do 0.45. (S/NWS/1996/mf960827:102-p2s13)

A jezdec? Copak v republice nemáme dobré řidiče? Co třeba Laurin, Klement, Franta Šťastný nebo Luboš Pecháček...?" "Ehm, ehm," nenápadně odkašlal Soudkův poradce.
#13 "Dovoluji si šéfe připomenout, že Laurin ani Klement už nežijí, Franta Šťastný jezdil:1 na motorce a Pecháček je sice skvělý a uznávaný automobilový komentátor, ale bohužel nevlastní řidičský průkaz." (S/NWS/1999/mf990306:429-p3s34)

Liberec - Libereckému Krátkému a údernému divadlu, složenému ze studentů střední umělecké školy, se podařilo přenést svůj absurdní humor a smysl pro recesi z prken divadla do televize. Každý druhý pátek v měsíci totiž na Primě vysílá Krátké a úderné noviny, v nichž smrtelně vážně informuje veřejnost o většinou naprosté ptákovině. Přestože se studenti snaží naznačit už volbou svých smyšlených jmen například novinář Slídil, že jde o legraci, část televizních diváků jejich zprávám věří.
#14 "Udělali jsme třeba reportáž o tom, že v Liberci bude jezdit:1 dvoupatrová luxusní rychlotramvaj," řekl Jakub Žáček, jeden z autorů novin. (S/NWS/1998/mf980403:244-p2s4)

V židovské čtvrti žije asi 2000 Židů - rabbanitů (Židé, vycházející z rabínské tradice, studující Mišnu, Talmud i komentáře..) a asi 500 Karaitů (židovská sekta, uznávající za závazný pouze Pentateuch, odmítající ústní podání), které odděluje plot. Mezi učenci je několik moudrých mužů, v jejichž představenstvu jsou hlavní rabín R. Abtalion... a R. Eliakim, správce. Nalezneme mezi nimi uznávané znalce hedvábí a mnoho bohatých obchodníků.
#15 Žádný Žid nesmí jezdit:1 na koni. (S/J/1998/novyor98:006-p14s4)

Jeho dno je už takřka bez vody, hladké kameny zarůstají mechem a kapradím. Vlastně vede odnikud nikam. Prostě se vine mezi lipenským jezerem a hranicemi...
#16 Znalci, kteří sem jezdí:1, považují cestu podél něj za jednu z nejkrásnějších turistických tras Šumavy. (S/NWS/1999/ln99182:107-p3s4)

(Hluk, různé výkřiky na levici.) ... Jaký význam má poslanecký mandát pro majitele tohoto mandátu?
#17 Poslanecký mandát nemá přece pro majitele mandátu význam, aby sem jezdil:1 a spoluúčinkoval tu při této komedii, zvláště ne pro nás Němce. (S/NWS/1992/lnnp9229:008-p5s5)

Jitka Skaličková: "Když mne pan Jiří Pošík svezl v jeho Clio Williams. Budu se dlouho rozmýšlet, jestli si do toho ještě někdy sednu, bylo to nádherné, avšak nevím, zda bych to chtěla ještě zopakovat. PERISKOP: "V jakém voze vás můžeme potkat na silnici a se kterým se vám jezdilo nejlépe?
#18 Jitka Skaličková: "Samozřejmě, že nejezdím:1 ničím jiným než Renaultem, v současné době s "Autem roku 97", scénicem. (S/NET/1998/peraut98:144-p22s1)

Co mi dělá v současné době radost, jsou řidičky za volantem, kterých naštěstí přibývá. Podle mne ony dokáží statistickou křivku nehodovosti podstatně snížit. Nikam nepospíchají, nepotřebují si na silnici nic dokazovat.
#19 Já osobně se za volantem málokdy rozčílím, jsem taková ta tolerantní řidička: na dálnici sice klidně jedu stočtyřicítkou, ale po Praze po dvou pokutách jezdím:1 padesátkou a na šedesátku mne nikdo nevyhecuje." (S/NET/1998/peraut98:144-p24s12)

Jaké místo v životě Dagmar Pecková zaujímá motorismus? "Není mým koníčkem, i když by to určitě nebylo tak špatní, ale je pro mě určitě nutností. Především musím umět řídit dobře a hlavně bezpečně.
#20 Věřím že nehody jsem si už odbyla, když jsem jezdila:1 ve škodovce, se kterou jsem bourala rohy domů a odírala zdi. (S/NET/1998/peraut98:173-p12s3)

Zatím není zcela zřejmé, jak si Lánský a Kavan rozdělí kompetence. Lánský pro LN uvedl, že oba politici začali tím, že si vyměnili představy, což je podle něj začátkem úspěchu. Kromě toho Lánský naznačil, že je ve vládě od toho, aby jezdil místo premiéra Miloše Zemana, který "vysloveně nerad jezdí do zahraničí".
#21 Náplň své funkce vysvětlil tak, že citoval svého šéfa: "Milý Egone, já jsem si to na tebe takhle vymyslel, protože ty teď za mne budeš jezdit:1 po světě, zatímco já budu doma a pracovat." (S/NWS/1998/ln98180:009-p7s4)

I v tomto táboře jsme okamžitě zapadli. Jirka i Pepa se vykoupali v příšerně studené vodě potoka, vytékajícího o kousek dále z ledovce, přičemž hlavně na domácích, jihoamerických horolezcích bylo vidět zřetelnou hrůzu nad takovým šíleným počínáním. Jaromír stavěl stan, což dělal tak rád a tak dokonale, že vzbudil dohady, zdali nemá nějaké geny z cirkusového prostředí, kde je stavění stanů téměř na denním pořádku.
#22 Pavel začal vařit, protože za ta dlouhá léta, co spolu všichni jezdíme:1, se nám podařilo jej lichocením i výhrůžkami přesvědčit o tom, že toto je jeho koníček, a že nikdo jiný nemá u kotlíku šanci. (S/J/1997/vsdb0597:054-p8s6)

K rádobyaféře s bývalým premiérem Lubomírem Štrougalem jsem se musela, bohužel, už tolikrát vyjadřovat, že asi nedokážu uvést nic nového. Znovu opakuju: S panem Štrougalem jsem se nikdy nesetkala a znala jsem ho pouze z novin a televizní obrazovky. Mnohem později jsem měla možnost seznámit se s dcerou pana Štrougala, Evou Janouškovou, manželkou novináře Jiřího Janouška.
#23 Eva měla tenkrát podobně světlé vlasy jako já, prý mi byla i podobná a navíc jezdila:1 vozem stejného typu i barvy. (S/NWS/1999/ln99265:082-p13s4)

Hýčkaný spisovatel "V Albánii stále není možnost existence legální opozice, proto jsem zvolil tuto cestu, kterou jsem si nikdy nepřál...," prohlásil Ismail Kadare ve Francii při své žádosti o politický azyl. Zcela cílevědomě tak narušil snahu komunistického vůdce Ramize Alii o proražení diplomatické blokády Albánie.
#24 Tento nejznámější a nejpopulárnější (podle západního tisku "hýčkaný") albánský spisovatel přitom požíval skutečně neobvyklá privilegia: směl jezdit:1 každý rok na Západ, vlastnil soukromý volkswagen a své knihy publikoval po celém světě. (S/NWS/1990/resp9036:001-p225s3)

Jisté je, že takové letadlo předváděl. Seriózní důkaz, že by vzlétl, však chybí. Prim však hrála Francie, tehdy jasná jednička v technickém pokroku.
#25 Ne náhodou právě ve Francii na počátku století jezdila:1 polovina všech automobilů světa. (S/J/1999/tyden99:437-p4s11)

V Praze se od prvního ledna zvyšuje na šest korun. Přesto, jak tvrdí vedení Dopravního podniku hlavního města Prahy, by cena mohla být mnohem nižší, a kdyby byly zrušeny všechny úlevy schválené státem a městem, mohla by se pohybovat okolo dvou korun. Podle předsedy představenstva Dopravního podniku snižují úlevy výnos společnosti až o 50 procent.
#26 Zadarmo jezdí:1 kromě dalších režijních pracovníků například poslanci parlamentu, členové Ústavního soudu, členové pražského zastupitelstva, členové dalších 57 zastupitelstev na území Prahy, policisté, příslušníci vojenské policie ve stejnokroji, vojáci základní služby do hodnosti četaře včetně a další občané vykonávající vojenskou základní službu, důchodci-držitelé průkazu pro tělesně postižené a jejich průvodci, občané starší 70. let. (S/J/1994/cmpr9403:009-p2s5)

Napsal totiž, že když Elvis Priscillu potkal, že už nebyla panna. Vdova chce odškodné 15 miliónů dolarů. HANKSOVY DNY V KUFRU
#27 Nositel Oscara TOM HANKS se fanouškům tak vyhýbá, že jezdí:1 v kufru auta své managerky. (S/J/1997/story97:1430-p13s1)

Po takových trasách mám strach chodit. Lukáš Burger, 18, student, Pardubice: Po stezce jezdím často na tenis nebo zahrát si do Polabin fotbal. Na trase od zimního stadionu napříč parkem u slepých ramen Labe je ale hrozně rozpraskaný a hrbolatý asfalt.
#28 Jana Kovaříková, 30, prodavačka, Pardubice: Na kole jezdím:1 jen občas o víkendech na výlety. (S/NWS/1999/mf990512:160-p10s1)

Pamatuji si dobu začátkem padesátých let Tehdy v Čechách cizinci zkrátka nebyli
#29 Ani my jsme nikam nejezdili:1 (S/NWS/1990/resp9002:001-p302s1)

Pořídil si fenu, napůl špice, napůl pražský výběr. Říká jí Zorka. S ní musí každé ráno ven.
#30 Do Národního i Stavovského divadla chodí ze svého malostranského bytu pěšky, do Státní opery, kde je sídlo šéfa baletu a většina zkoušek, jezdí:1 svým BMW. (S/NWS/1994/refl9424:007-p6s4)

Zcela určitě dovolil, aby ho nynější epizoda s nákazami přespříliš ovlivnila. Laurie měla pravdu: bral si ty věci příliš osobně. Překonal svůj strach a cítil se nyní lépe, ale shledával, že park stále vyhlíží nevábně.
#31 Lidé ho varovali, aby přes něj v noci nejezdil:1, ale on jejich doporučení vždy ignoroval. (S/B/1996/epidem06:001-p93s2)

Teprve nedávno mladý asistent Princetonské univerzity tento zákon brilantně vyvrátil. Dokázal, že člověk je buď malý, nebo velký, žádný střední neexistuje. Okolo pravdivosti jeho důkazu se rozpoutala velká polemika.
#32 Celé štáby vyměřovačů jezdily:1 po světě a hledaly středního člověka. (S/NWS/1992/mf920817:023-p5s4)

Moje sestřenice Věra Táborková-Šípová mi vyprávěla o tom, jak deset let zpívala se západočeskými učiteli. Zpívávali s nimi také operní pěvci Národního divadla. Nejvíc si vážila toho, že s nimi účinkoval Eduard Haken, kterého znala ze Skutče.
#33 Jezdil:1 tam za války na prázdniny ke Kasalům na statek a Kasalův syn s ním zpíval v Olomouci tenor. (S/NWS/1996/ln96034:058-p2s4)

Syn Petr, který volil po dovršení osmnácti letos poprvé, část pokoje vystěhoval do patra a tátovi při volbách pomáhal jako místopředseda komise. Oba dokonce vymalovali celý dům, aby o rodině po vsi nešly špatné řeči. V Nové Olešce není hospoda, škola ani jiná vhodná místnost.
#34 "Kdyby lidé měli jezdit:1 hlasovat do Huntířova, tak by tam nejel skoro nikdo. (S/NWS/1998/pr980623:156-p2s6)

Zdálo se, že vše nejenom financoval, ale rozhodující část také sám vybudoval. Během handrkování tisku, Léotarda a radnice nakonec ztratilo nervy vesnické zastupitelstvo: kajícně přiznalo, že celá stavba byla budována z prostředků na opravu místního vodovodu. Konec slibné kariéry?
#35 Kdepak, Francois Léotard se vzápětí stal ministrem národní obrany, venkovský dům urychleně prodal a momentálně jezdí:1 po světě se stejně nesmiřitelným výrazem v tváři jako v dobách, kdy se oprávněně trefoval do vládnoucích socialistů. (S/NWS/1994/resp9434:001-p188s2)

Výrazný posun k lepší pověstí si vedení automobilky slibuje od dalšího typu - Škoda Octavia, který si lze od dnešního dne prohlédnout u všech dealerů. "Jde o první velký vůz postavený Škodovkou na koncernové platformě, takže pozornost a zvědavost obchodníků, potenciálních zákazníků i konkurence je mimořádná. Zájem samozřejmě těší, ale zároveň víme, že když se objeví sebemenší vada, vůz rázem propadne," říká inženýr Jan Švec, vedoucí průmyslového inženýrství z mladoboleslavské automobilky.
#36 Octavie je určena pro střední vrstvu zákazníků, takže je zřejmé, že se neprodá s pověstí značky, kterou se bojí jezdit:1 i studenti. neprodá s pověstí značky, kterou se bojí jezdit i studenti. (S/J/1996/lnmg9607:005-p9s1)

(Viz Žabovřesky... strana dvě) Radnice si neví rady s žebrajícími romskými dětmi Znojm o, Břeclav - Doslova hody mají nyní měsíc před vánocemi žebrající romské děti, které ve městech nedaleko rakouských hranic obtěžují nakupující Rakušany.
#37 Malí žebráci postávají před obchodními středisky nebo na parkovištích a neodbytně se u Rakušanů, kteří jezdí:1 do tuzemska levněji nakoupit, dožadují peněz. (S/NWS/1997/mf971125:090-p2s2)

Dodal, že trasa metra D by mohla o něco snížit i počet automobilů v ulicích jižní části města. "Z Novodvorské by už k metru trasy C nemuselo jezdit tolik autobusů jako dnes a někteří lidé, kteří nyní jezdí do centra autem, by také mohli přesednout na metro," soudí Schwaller. Ostatní trasy metra pravděpodobně zůstanou v nynější podobě.
#39 Primátor Jan Koukal sice před časem uvedl, že by se někdy v budoucnu mohla prodloužit trasa metra A až na letiště v Ruzyni, ale návrh územního plánu zatím stále počítá s tím, že na letiště bude jezdit:1 rychlodráha Prak. (S/NWS/1997/mf971129:199-p2s13)

Ta noc byla na sny bohatá. Obsazení však bylo jiné než obvykle. Loudalka převzala hlavní roli.
#41 Jezdila:1 v otevřeném kočáře po Praze a kynula tu sem, tu tam, podle toho, na kterém chodníku ji páni uctivě zdravili. (S/B/1978/fimfarum:001-p591s4)

A ještě něco. To, co předvedli v podstatě oba řidiči autobusů je skandální, pomíjím fakt, že byl přistaven autobus technicky nezpůsobilý provozu. Dodržet po silnici jízdní doby vlaku lze jen za cenu porušování pravidel silničního provozu - trvalého překračování nejvyšší dovolené rychlosti, mnohdy o 100 %.
#42 Pokud by tak jezdili:1 strojvedoucí, tak by nebylo nic jiného než nehody. (S/NET/1999/ceedrah:167-p26s1)

InfraCard během doby platnosti (1 až 10 let) opravňuje užívat za odpovídající příznivou variabilní cenu určenou síť. Pokud tedy dopravce vlastní InfraCard , zaplatí na odpovídajících tratích navíc variabilní částku za trasu, která je v dimenzi DM/vlakový kilometr. Nabídka InfraCard je orientována na všechny železniční dopravní podniky, které pravidelně realizují dopravní výkony.
#43 Naproti tomu tzv. VarioPreis je zajímavá tehdy, pokud dopravci nestojí o nabídku InfraCard , neboť neužívají žádnou souvislou síť tratí v dostatečném rozsahu nebo jejich vlaky jezdí:1 zřídka. (S/NET/1999/ceedrah:427-p13s1)

Železnice skutečně zvýšila návštěvnost jesenické oblasti. Například v roce 1887 navštívilo lázně Gräfenberg 1893 lázeňských hostů a v roce 1889 jich bylo již 2523. Hustota dopravy nebyla srovnatelná s dnešní.
#44 V roce 1892 jezdily:1 přes železniční stanici Jeseník jen čtyři vlaky za den a v letním období o dva více. (S/NET/1999/ceedrah:658-p6s4)

Důchodce prokazuje nárok předložením Průkazu na slevu (vystaveným ČD po předložení požadovaných dokladů), důchodce starší 70 let může nárok prokázat i předložením občanského průkazu nebo teď nejnověji rovněž Senior pasem (pokud si kupuje jízdenku na spěšný vlak, rychlík nebo vlak vyšší kvality). Nárok na tuto slevu se ve vlaku přizná pouze při nástupu v neobsazené stanici, nebo pokud bylo vyhlášeno odbavování cestujících ve vlaku bez přirážky. Výjimku však tvoří cestující, kteří v jiném než osobním vlaku předloží Senior pas - sleva se jim uzná (s přirážkou nebo částkou).
#45 5) Zvláštní jízdné pro důchodce - účastníky odboje je zvláštní zejména v tom, že držitelé v tarifu vyjmenovaných (a v Příloze 1 ke KC 1 - Vzorník jízdních dokladů zveřejněných) průkazů jezdí:1 zdarma, ve vlacích vyšší kvality pouze s příplatkem k tomuto průkazu. (S/NET/1999/ceedrah:946-p15s1)

George měl kariéru, Cathy svou věc. Před třemi roky schválil Kongres 27.dodatek k ústavě, zakazující diskriminaci žen. Kdyby jej ratifikovaly dvě třetiny států, stala by se rovnost mezi muži a ženami zákonem země.
#46 Cathy si hodlala sbalit kufry a připojit se k vozům s kapelou, které měly jezdit:1 po venkově zatím neutrálních států a propagovat rovnoprávnost žen. (S/B/1996/gentlem:008-p1100s1)

Menším školám by mohl hrozit i zánik. Zástupci mnoha pražských jazykových škol se proto včera sešli a debatovali o návrhu zákona i o jeho možných dopadech. Zároveň ustanovili několikačlennou skupinu, která by s představiteli vlády o připravovaných změnách jednala.
#47 Stephen Grant z jazykové školy Anglo-American College z Vysočan uvedl, že po změně zákona k nám nebudou chtít zahraniční učitelé jezdit:1 a zvolí si raději okolní země, kde pravidla pro pobyt cizinců nebudou tak přísná. (S/NWS/1997/mf970507:181-p2s7)

"My jsme vždycky vítězili i v ostatních sportech spíše díky duchu, vtipu, chytrosti a taktice. Když se musí hodně zabrat, už nám to tolik nejde." Zátopek se velmi kriticky vyjadřuje k někdejšímu zřízení středisek vrcholového sportu.
#48 "Za války jsem jezdil:1 na závody do Vyškova, Břeclavi, Znojma, Uherského Hradiště, všude existovaly oddíly se spoustou běžců. (S/NWS/1994/mf940723:126-p7s2)

Největší šancí je rodinná karta pro dva dospělé a dvě děti, která stojí na jeden i tři dny stále 350 korun. Zdá se to hodně, ale kromě městské hromadné dopravy s ní nemusíte platit vstup do muzeí a pamětihodností. U soukrom ých atrakcích a některých restauracích dostáváte výraznou slevu.
#49 Pokud jezdíte:1 vozem, neplatíte parkovné. (S/NWS/1999/mf990504:148-p2s8)

Člověk musí prodávat i zásobovat a to zásobování se pro jeden pult nevyplatí. Ještě loni nám na radnici slibovali nějaké ekonomické pronájmy květinových síní, my si sehnali kamion holandských cibulek a pak to s těmi pronájmy nedopadlo. Víte, co nám to dalo, prodat ty cibulky?
#50 Jezdili:1 jsme po všech množných trzích po republice. (S/NWS/1991/lnnp9122:015-p13s6)

Všichni jsme se cítili jako znovuzrození -- hlavně mamka. Uložení dvojčat do postele jsem si tentokrát vzala na starost já, abych rodičům dopřála trochu samoty v teplém večeru plném hvězd. Dvojčata se váhavě uvolila jít spát, ovšem předtím si na otcovi vynutila slib, že hned ráno půjdou jezdit na koni.
#51 I já jsem se ráda projížděla, takže když se příští ráno matka vrátila ke svému malování, šla jsem s taťkou a s chlapci a jezdili:1 jsme skoro dvě hodiny. (S/B/1996/klenot3:001-p191s1)

Armáda by tak musela platit peníze za zhruba sto parcel Bochoři. Katastrální úřad však přesně neví, kde letiště končí. Bochoř však kromě letadel obtěžují i sami vojáci z letiště.
#52 Po-dle starostky je většina kol, na nichž vojáci po letišti jezdí:1, ukradena v Bochoři. (S/NWS/1994/mf941007:126-p2s12)

Teď se prostě musím jako předseda starat jenom o tu stranu a nemohu předstírat, že se starám i o něco jiného. Vždyť dnes jsem taky poslanec a každou chvíli v parlamentu nejsem, protože si s někým něco vyměňuju, protože musím být jinde. Toto prostě musí přestat.
#53 Letos jsou navíc troje volby - ještě komunální a senátní - a já se nemohu rozptylovat tím, že budu kandidovat za jeden kraj, který mi pak bude vyčítat, že tam nebudu jezdit:1. (S/NWS/1998/mf980304:007-p6s8)

Vyzbrojen klackem s bodcem, několika papírovými pytli a neustále obtěžován dotěrným hmyzem toho však nelitoval. "Do České krasu často chodíme nebo jezdíme s kamarády na výlety. Vím, že tu příroda není poslední dobou příliš čistá, a proto jsem si řekl, že jí alespoň trochu pomůžu," tvrdí mladý muž, který pracuje v jedné pražské marketingové společnosti a zhruba tři roky se akcí pořádaných ekologickým sdružením Děti Země účastní.
#54 "Když jsem se dozvěděl, že Českému krasu, kam jezdím:1, hrozí další devastace rozsáhlejší těžbou a výstavbou nové cementárny, začal jsme se o to více zajímat," popisuje Šustr svou cestu mezi ekologické aktivisty. (S/NWS/1998/mf980420:074-p2s6)

Platit se bude lidskými životy. Rusové se stydí za málo nepřátel, tvrdí bojovník
#55 Za penězi a odpočinkem jezdí:1 do Moskvy jeden z čečenských bojovníků. (S/NWS/1999/ln99159:045-p2s1)

Největší změnu pocítí obyvatelé zatím klidné ulice Bieblova. Dosud zde jezdily auty pouze majitelé bytů a zaměstnanci několika obchodů. Děti si zde po příchodu ze školy bezstarostně hrály.
#56 Nyní však po této ulici budou jezdit:1 dvě autobusové linky s několikaminutovým intervalem. (S/NWS/1999/mf990327:296-p3s13)

Kolik vás je a kde vás můžeme slyšet? Je nás kolem pětadvaceti a vystupujeme poměrně často. Pravidelně v pražském Atriu na Žižkově.
#57 Tam už máme své publikum a koncerty bývají vyprodané, jezdíme:1 i po republice a vystupujeme na židovských setkáních, slavnostech a svátcích. (S/J/1995/vl_25_95:021-p9s3)

Cvičení nemusí být nijak nákladné. Většina kursů pořádaných fitness středisky je docela levná a když máte malé děti, téměř vždycky mají také koutek pro děti, který můžete použít. Když nemáte chuť chodit do tělocvičny, pak nejlepší způsob, jak si udržet kondici, je procvičovat si celé tělo.
#58 Budete- li běhat, plavat, chodit nebo jezdit:1 na kole, je to fakticky mnohem lepší, než zdvihat v tělocvičně činky, protože být fit neznamená, že musíte mít svaly. (S/B/1998/konesa:006-p42s2)

Lázeňské procedury při kondičních programech zaberou obvykle jen dopoledne a krátký čas po obědě, a tak zbývá dost času, který se dá věnovat sportování. Tenisové kurty, bazény a zapůjčení horského kola - to všechno je v západočeských lázních běžně dostupné - ovšem stojí něco navíc. Ceny si samozřejmě diktují firmy, které služby poskytují.
#59 V Karlových Varech a Mariánských Lázních je navíc možné zahrát si golf a v Konstantinkách zase můžete jezdit:1 na koni. (S/NWS/1994/mf940817:010-p4s10)

Ale jak to policie může vědět, když se mě na nic neptala?" zlobí se mohutný muž. "Každý ví, že ruská mafie operuje na V áclavském náměstí a N a příkopě a vydírá turisty. Proč tam není policie?
#60 Lidé v Rusku říkají, že se sem proto bojí jezdit:1. " Ivan Tolstoj vypráví o svých známých z Petrohradu, kteří chtěli přijet do Prahy podnikat. (S/J/1999/lnmg9903:003-p10s14)

"Vyhazovala mě žena, která ty petice sepisovala. Proto mi také raději pomohla sehnat nové místo, ale nějakou dobu jsem byl jako otec dvou dětí bez práce," říká muž. Tehdy s otcem koupili chalupu za peníze, jež dostali za dům ve Frýdku-Místku, který - ač stál pouhých dvacet let - musel ustoupit stavbě sídliště.
#61 K vesnickému životu a hospodaření neměl učitel zase tak daleko - jeho otec koval koňům podkovy a k babičce jezdil:1 na valašskou salaš. (S/NWS/1999/mf990526:433-p3s9)

Správní rada Elektrických podniků si byla vědoma toho, že první trať bude mít především experimentální charakter. Stavba první trati byla zahájena v polovině roku 1935 a o rok později, 5. června 1936, zahájily Elektrické podniky - zatím ještě bez cestujících první zkušební jízdy. K tomu účelu zakoupily tři různé trolejbusy od firem Škoda, Tatra a Praga.
#62 Slavnostní zahájení provozu se uskutečnilo v podvečer 28. září 1936 a o den později se začalo jezdit:1 pravidelnou linkou označenou písmenem K. První linka měřila něco málo přes tři a půl kilometru. (S/NWS/1997/mf970909:154-p2s13)

Cesta dlouhá 850 kilometrů, z nichž polovinu by bylo škoda nejet po známé silnici číslo 1. Téměř všude ji lemuje skalnaté oceánské pobřeží na jedné straně, na druhé dramaticky vystupují hory. Zaručeně rychlejší, ale také vábnější je samosebou jízda po sousední bezplatné dálnici č. 101.
#64 Ale i na ní se navzdory obecně rozšířeným představám, že se v Kalifornii prohánějí jen samí "pekelní andělé", jezdí:1 nejvýše stokilometrovou rychlostí a nikdo se ji nedovolí překročit. (S/NWS/1996/mf961026:173-p5s8)

Po odsunu německého obyvatelstva a vzniku železné opony je na novobystřické trati v roce 1949 zastavena osobní doprava. Na dlouhých osm let. Přestože se téměř neinvestovalo do oprav (naposledy v roce 1937), fungovala trať až do začátku letošního roku.
#65 Obra taňská dráha, vedoucí do vnitrozemí, jezdí:1 s výjimkou výstavby tří přeložek v podstatě bez omezení. (S/J/1997/lnmg9722:031-p5s12)

"Oddělení neurologie zřejmě získá Jilemnice a kožní oddělení Turnov. Taková je předběžná dohoda," řekl mluvčí Okresního úřadu v Semilech Radim Pochop. Vznik domova důchodců úřad podporuje, protože v okrese je nedostatek lůžek pro staré lidi.
#66 "Budeme usilovat o zachování ambulance v areálu, aby lidé z Lomnice nemuseli s drobnostmi jezdit:1 jinam," řekl Mastník. (S/NWS/1997/mf971008:254-p2s8)

Ani já, ani nikdo jiný nebude polský národ posuzovat podle Mickiewicze nebo Chopina, ale podle toho, co se tady v tomhletom sále děje a říká. I kdybyste byli národem na velikány tak chudým, že by byl vaším největším umělcem Tetmajer nebo Konopnická, ale kdybyste o nich uměli mluvit naprosto přirozeně jako lidé duchovně svobodní, přiměřeně a střízlivě jako lidé dospělí, kdyby vaše slova zahrnovala obzor celého světa, a ne jen zemanské usedlosti... pak by vám Tetmajer sloužil k chvále. Ale jak se věci mají, vám Chopin s Mickiewiczem slouží jedině k zvýraznění vaší malosti - protože naivně jako malé děti máváte znuděné cizině před nosem těmi polonézami jen proto, abyste posilnili oslabený pocit vlastní ceny a dodali si na významu.
#67 Jste jako chudý člověk, který se chlubí, že jeho babička měla statek a jezdila:1 do Paříže. (S/B/1994/gombro1:002-p32s8)

"S těmi si na rozdíl od matematiky rozumím," říká. Studium sluchově postižených je však přece jen trochu jiné. Zatímco ostatní studenti prosedí desítky hodin v posluchárně, Patrik a dalších deset neslyšících vysokoškoláků tráví čas doma u počítače.
#68 "Jen jednou týdně jezdíme:1 na univerzitu, kde s pomocí tlumočníka probíráme učivo s profesory. (S/NWS/1998/mf981106:002-p2s16)

Ale nechtěl se vzdát. Nerad se vzdával svého snu. Začal přemýšlet o cestě nové.
#69 Dokud mám ještě v paměti trasy i adresy kamarádů a přátel, kteří nám přislíbili upřímnou a nezištnou pomoc, říkal Jirkovi během sobot a nedělí, kdy jezdili:1 jako dřív létat na stará místa. (S/B/1997/kridla:001-p507s1)

Domluvila jsem se proto v Dětském domově v Mikulově, že si budeme brát domů na víkendy některé z dětí," vzpomíná Bohuslava Kolínková. Od té doby začal navštěvovat rodinu romský chlapec. Děti z domova začaly ale po čase na chlapce žárlit.
#70 Proto k tetě Kolínkové začaly jezdit:1 i ostatní. (S/NWS/1998/mf981222:240-p2s10)

"Za dva roky jsem po regatách najezdil 80000 km. Chci se domluvit na určitých úpravách, zejména dobré zahrádce, abych mohl na střeše vozit skif," říkal veslař Chalupa. A Změlík?
#71 Pro jeho desetibojařské nádobíčko je Forman Maraton malý, jezdí:1 mikrobusem... (S/NWS/1992/lnd92212:075-p1s6)

V Rakousku je například normální, že farmářova žena ráno podojí a pak vám jde udělat snídani. U nás však kuchař podle hygienických předpisů nesmí přijít do styku se zvířaty. Ale já přeci nemohu zaměstnávat dalšího člověka, který bude čekat, až někdo dostane hlad, říká šéf huculské farmy.
#72 Nespokojen je i s jednáním správy Národního parku: K tomu, abych mohl jezdit:1 na vlastní louce, potřebuji povolení. (S/NWS/1994/ln94277:125-p5s5)

Nemyslíte si, že tohle může nějaké lidi urazit? "Tohle nechápou ani někteří závodníci, že se na chvíli nemohu obléct do reprezentačních tepláků. Samozřejmě že můžu, mně to na těle neudělá nějakou vyrážku.
#73 Já ale na vodě nejezdím:1 proto, abych si to musel oblíkat. (S/NWS/1993/mf930707:082-p33s3)

Návratu zbytkové Jugoslávie mezi "normální" země samozřejmě zatleskají ti, kteří se na vše dívají skrze brýle peněz a obchodu. I Česká republika tu má z minula řadu pohledávek, které by nyní konečně mohly být vyřízeny. A nejen to: téměř devítimilionová balkánská zem se jeví jako přitažlivé odbytiště pro české výrobky.
#74 V Bělehradě dodnes jezdí:1 české tramvaje, které by jistě už potřebovaly vyměnit za nové. (S/NWS/1996/mf961003:054-p2s11)

Mnozí se na přeplněné náměstí nedostali a museli zůstat v přilehlých ulicích." (Kniha o Liberci, 1996). A další tisíce se přidaly v továrnách, píše Vpřed a dodává, že "v davu se objevují hesla na podporu demokracie, socialismu, ukončení vedoucí úlohy KSČ, svobodných voleb" a podobně.
#75 Na deset minut přestaly jezdit:1 autobusy a tramvaje, jinak "doprava, služby i zdravotnictví fungovaly nepřetržitě, ale přihlásily se ke stávce klaksony autobusů, trikolorami či československými vlajkami," referuje Vpřed pod snímkem z demonstrace. (S/NWS/1999/mf991211:269-p5s8)

V pravidelných rozestupech několika desítek metrů stojí vysoké strážní věže, aby hlídky dohlédly jedna na druhou. Koridor je v určitých místech vzdálen od hranice i několik set metrů a je situován tak, aby nebyl z druhé strany hranic vidět. "V roce 1949 tu nebyly dráty ani koridor.
#76 Hranici střežily jen pěší hlídky, někdy jezdily:1 na koních," vypráví po cestě Ota Rambousek. (S/NWS/1990/resp9004:001-p43s7)

Jak si na kole poradit s jízdou na sněhu a ledu na kole s Josefem Dresslerem Venku je příjemný podzim, ale už se nenápadně blíží datum, kdy by mohl napadnout sníh, a tak se dnes podíváme na přípravu k jízdě na sněhu.
#77 Určitě se vás nebudu snažit přesvědčit, že je v zimě lepší jezdit:1 na kole než třeba na lyžích nebo na snowboardu. (S/NWS/1999/mf991030:297-p3s2)

Vláda uvolnila ceny a ty za měsíc vyskočily na dvojnásobek. Desetinu z nich, které si ponechala pod kontrolou, vyrovnala na reálnou hladinu. Cena benzínu stoupla šest až sedmkrát.
#78 Výsledkem je, že část lidí přestala jezdit:1 a vrátila poznávací značky. (S/NWS/1990/resp9008:001-p182s4)

Pokud však mohu soudit podle sebe, zdá se mi, že letošní rok je v Praze vidno mnohem více turistů, než v roce loňském. Doufám tedy, že rok 1997 bude alespoň tak úspěšný jako byl ten předchozí. V zimním období jsme věnovali péči tomu, aby byly všechny námi spravované památkové objekty co nejlépe připraveny.
#79 Oproti loňskému roku jezdí:1 lanovka na Petřín, takže doufáme, že i zde se letos návštěvnost zvýší. (S/J/1997/vsdb0497:045-p8s5)

Komunistická strana je obsažena i v programech dalších stran, protože není snad takové, která by otevřeně nevyhlašovala svůj zásadní odpor k ní. Palba do KSČ je ovšem často jen účinnou vatou volební agitace, výplní myšlenkové prázdnoty a neschopnosti obohatit obligátní menu prosperity, svobody a demokracie. A myšlenky opravdu chybí.
#80 Vůbec nejhorším zážitkem jsou šoty, zejména opakované, jejichž autoři přejali styl reklamní produkce typu Mámo, táto, přesvědč mě, že jezdíme:1 bezpečně. (S/NWS/1990/resp9011:001-p86s4)

Z této částky směřovalo 292 milionů na nákup dvoutřetinového podílu v Royal bance a zbytek na navýšení základního jmění. PRAHA OČIMA: galeristy Jaroslava Krbůška Do Prahy jsem přijel z malého města na severní Moravě - ze Šumperka.
#82 Narodil jsem se však v Ústí nad Labem, a tak si pamatuji, že jsme celá rodina jezdili:1 ze Šumperka přes Prahu do Ústí. (S/NWS/1997/mf970531:128-p2s2)

Ano, sedmý den je dobré světit a člověk už sám cítí, že by měl někdy vysadit, ale pokud mám co dělat, je to příjemné. Ostatně v naší rodině o víkendu s nikým nikam nehnete, každý je rád, že je doma. Kdysi jsme se pátek co pátek hnali na chalupu do Krkonoš, kde jsem si představoval, že budu žít tak, jako žiju dneska: sedět za stolem, kreslit a kolem velebná příroda.
#83 Místo toho jsme jezdili:1 dřít, protože stavení bylo v ruinách. (S/J/1996/lnmg9601:032-p2s5)

A pak může být stejně rychlý jako Manako. " Porucha motoru nepřipravila Huleše jenom o mistrovské body, ale také o finanční prémii. "Neřeknu, kolik by za úspěšný závod mohl dostat, ale prémie jsou podle bodovaného umístění odstupňované v řádech desetitisíců. Za šesté místo v tréninku bonus dostane," řekl Hulešův sponzor a manažer Antonín Charouz.
#85 Snad jako jediný nesdílel pocity marnosti. " Sezóna je taková, jaká je, a s tím se nedá nic dělat, vždyť na poruchy vypadávají i ti nejlepší, " tvrdil Charouz a připomínal: "Motor Jardovy motorky je stavěný na jiný benzín než bezolovnatý, se kterým se od této sezóny začalo jezdit:1. (S/NWS/1998/pr980824:067-p3s18)

Přestože je katalyzátor konstruován pro vysoké teploty, přílišné přehřátí by jej mohlo zničit. Dbejte proto následujících pokynů, které v katalyzátoru snižují nebezpečí vznícení nespotřebovaného paliva: (1) Používejte pouze BEZOLOVNATÉHO BENZÍNU podle návodu v oddílu "Pohonné hmoty" na str. 5-2.
#86 (2) Nikdy nejezděte:1 s téměř prázdnou nádrží. (S/B/199e/mitsub:001-p627s1)

"Jsou to brýle se zvláštní fólií, přes kterou lidé pocítí, jak vidí zrakově postižení. Alespoň trochu se tak vcítí do jejich světa," doplnila Nováková. Kolem vodní nádrže se bude zase jezdit až na jaře
#87 Jablonec nad Nisou - Až na jaře budou moci opět řidiči jezdit:1 po silnici kolem nádrže Souš na Jablonecku. (S/NWS/1999/mf991120:145-p2s1)

FOTO: MAFA - JIŘÍ BERVIDA Západní Čechy očima: Edity Randové Plzeň je vlastně mým druhým rodným městem.
#88 Od dětství jsem jezdila:1 z Prahy na víkendy i prázdniny na chalupu do Ledců u Plzně i do západočeské metropole a obě místa mi stále zůstávají blízká. (S/NWS/1999/mf991120:457-p2s2)

Všechna jihočeská lyžařská střediska hlásí čerstvý prachový sníh. Ve Strážném se výška pokrývky pohybuje kolem šedesáti centimetrů, v nižších polohách kolem třiceti, v Nových Hutích kolem čtyřiceti. Churáňov má kolem pětatřiceti centimetrů a nejméně sněhu, pouhých dvacet centimetrů leží na Kramolíně u Lipna.
#89 Na šumavském Zadově jsou v provozu veškeré vleky včetně sedačkové lanovky na Churáňov, denně jezdí:1 i vlek na Nových Hutích. (S/NWS/1999/mf990115:030-p10s7)

V historii Světového poháru se teprve pošesté stalo, že by se o vítězství dělili dva závodníci. "Bylo by lepší, kdybych byla na prvním místě sama, ale na společné prvenství si také nemohu stěžovat," komentovala výsledek Kostnerová. Včera se v Cortině také potvrdilo, že Němka Martina Ertlová, která si ve čtvrtečním tréninku zpřetrhala kolenní vazy, do Sestriere nepojede.
#91 Třiadvacetiletá sjezdařka, druhá nejlepší z minulého ročníku, si zraněné levé koleno poranila již v přípravě na sezonu a pět týdnů nejezdila:1. (S/NWS/1997/mf970125:113-p2s13)

To vše je vhodné vysvětlit především dětem, které nevědí, co mohou od vleku očekávat. Jste- li začátečníci, pak zkuste upozornit obsluhu, při troše ochoty by měla kotvu podržet nebo vlek zpomalit. Pokud se vám po cestě nepodaří pádu vyhnout, je nutné okamžitě se dostat pryč z dráhy vleku, a to na stranu, kudy se nevracejí prázdné kotvy a talíře.
#92 Některé totiž jezdí:1 příliš nízko a mohly by lyžaře zranit. (S/NWS/1996/mf960106:183-p5s12)

Jiné to již bylo na druhý vánoční svátek, Štěpána. "To nás doma nic neudrží. Je to také tradice, protože se loučíme s mysliveckým rokem.
#93 Dřív jsme jezdili:1 na štěpánské hony do Polabí, ale tam je teď zajíců a bažantů pomálu, takže je nahrazujeme natláčkou na lišky v našem revíru," uvedl Jan Louda. (S/NWS/1998/pr981228:169-p3s16)

Zabývat se budu zejména pobřežím Istrie. Je tradičním cílem zájezdů a dovolených a najdete na něm mnoho zajímavých míst. Cesta podél moře umožňuje užít si výletů i koupání a slunění.
#94 Můžete se někde usadit a jezdit:1 na výlety, nebo postupně putovat k jihu. (S/J/1996/bv-2:003-p11s5)

Henry Johns-Adams a jeho přítel se zase chystali na nové natáčení na západě, Charlie měl točit ještě dvě reklamy, byla to její zásluha, že Crane,Harper & Laub, pronikli do celkem uzavřeného hájemství automobilových reklam. Pak přišlo to, co přijít muselo, ale co si také odmítala připustit. Jednou v noci, když ji černé zoufalství nedávalo spát, Sam volala Karolině, chtěla znovu na ranč.
#95 Myslela si, že by odvedla Karolininy myšlenky od Billa, v duchu vymyslela úpravy, nezbytné pro to, aby mohla jezdit:1 po ranči s vozíčkem. (S/B/1998/palom:006-p349s2)

- Snad mě něco napadne, řekne. Transporty opravdu jezdí. Do Polska, do Lodže.
#96 Ale budu říkat, že nejezdí:1. (S/B/1969/mundsto:001-p208s4)

Myslel jsem, že tu najdu spíš milovníky pěší turistiky nebo jízdy na koni." Jeho snímek zmíněného balkonu zaplnil dvě strany z šestatřicetistránkové reportáže (snímek vpravo). Tomaszewski tvrdí, že jeho zahraniční reportáže jsou lepší než ty, co dělá doma v Polsku.
#97 "O své rodné zemi toho vím tolik, že prostě jezdím:1 a fotím to, co znám." (S/B/1997/natgeofo:014-p6s2)

Foto JAN ŠIBÍK Je posedlý vysokou magií a astrologií. Datum pro start v podnikání si zvolil podle postavení hvězd.
#98 Jezdí:1 v tmavě modrém rolls-royci, druhý rolls má v barvě... (S/NWS/1994/refl9418:001-p6s3)

Stlačený zemní plyn, tedy obdobu propan-butanu, dosud používá jihomoravská policie u padesáti služebních vozů. Jako první v republice přišla s tímto nápadem policie v Brně už před čtyřmi lety. Nákladem asi třicet tisíc korun na jeden automobil dala jihomoravská policie přestavět šedesát benzinových motorů.
#99 Momentálně v Brně jezdí:1 čtyřicet policejních vozů na stlačený zemní plyn. (S/NWS/1998/ln98076:065-p4s6)
 2 
Jsem pevně přesvědčen, že toto je jediná správná cesta, jak vychovat mladého koně a jezdce a kvalifikovat ho pro těžké skákání. Každopádně se tak zabrání tomu, že kůň je nucen běžet dostihy ještě dřív, než se naučil chodit. Stanovený čas - maximální čas
#100 Závody nechávám vždy jezdit:2 s předepsaným stanoveným a maximálním časem. (S/B/199g/skokjezd:001-p1964s1)
 4 
Také podzimní počasí s mokrým listím na silnicích a častějším náledím klade na řidiče zvýšené nároky. Na to by měli být připraveni především ti, kteří delší čas nejezdili a hodlají opět usednout za volant. Právě jim jsou určeny takzvané kondiční jízdy v autoškolách.
#38 Mnohé rodiny kupují druhý automobil s tím, že s ním bude jezdit:4 muž a první vůz většinou zbude na manželku. (S/NWS/1996/mf961106:191-p2s5)

O balkánském šílenství. O směsi morbidnosti, šoku, výsměchu a realismu. O rodině bosenského Srba, profesora, která žije v bělehradské garáži.
#81 O profesorovi, který raději jezdí:4 s nočním autobusem, než by začal kšeftovat pro válečné šmelináře s cigaretami a alkoholem. (S/NWS/1999/ln99011:016-p2s41)